x

Tisk katalogů - podstatné záležitosti, které je nutné vzít v potaz

 

 

Mnoho firem objednává tisk katalogů. Jedná se o působivý druh reklamy. Firmy v katalogu umísťují nejen ukázkové portfolio, ale také popis nabídky.

Pokud svým klientům předložíte profesionálně vytištěný katalog, pak si se zájmem prohlédnou jeho obsah. Je to možnost, jak předvést svoji činnost ve stylu, který zvýší příjmy firmy.

 

Jaké přednosti má tištěný katalog?

Pokud se s nimi chcete seznámit, prohlédněte si seznam níže. Možná Vás během čtení napadnou další přednosti používání tištěného katalogu?

 

1. Prestiž - katalog, který prezentuje Vaši nabídku, má pro klienta mnohem větší význam. Tuto funkci ve velké míře splňují profesionálně navržené brožury.

2. Přímý kontakt s klientem - většina firem má katalogy pouze na internetu, klienti však upřednostňují papírový katalog a telefon, aby mohli ihned objednávat.

3. Pevnější vazba mezi Vámi a Vaším klientem - mezi Vámi a Vaším klientem – zaslání nebo předání katalogu je mnohem osobnější než odeslání emailu.

4. Vysoká účinnost - na internetu lze vybírat mezi stovkami nabídek. Pokud má klient v rukou tištěný katalog nebo složku, pak raději využije Vaši nabídku, která mu šetří čas.

 

Je několik věcí, na které je dobré se zaměřit před první objednávkou. Představujeme je níže. Díky nám na nic nezapomenete!

 

1. Formát katalogů

Pamatujte, že při objednávce tisku katalogů si můžete vybrat formát. Nejčastěji používané formáty jsou:

A4,
A5,
A6,
210x210,
DL.

Kromě volby konkrétního formátu, který závisí na obsahu, věnujte pozornost také druhu papíru.

2. Druh papíru v katalogu

Důležitá je volba druhu papíru, který značně ovlivní cenu tisku. Pokud chcete tisknout katalog co nejlevněji, vyberte nižší gramáž papíru. Zaměřte se rovněž na druh papíru. Může to být např. křída mat nebo lesk. Pokud si chcete dělat v katalogu poznámky nebo razítkovat, zvolte offsetový papír.

3. Druh obálky katalogu

Obálka katalogu nebo brožury může být zušlechtěna. Nejvíce populární je fólie lesk a mat. U nízkých nákladů se vyskytují obálky satén 300 g nebo s fólií Soft touch s UV lakem.

4. Druh vazby – katalogy šité nebo lepené?

Při volbě vhodného katalogu se zaměřte na praktickou a ekonomickou stránku. Šitá vazba zajistí trvalejší spojení listů. Vhodná pro intenzivní používání klienty. Doporučujeme pro tisk ceníků a technických brožur. Dodatečně se používá vazba se závěsným očkem. Umožní vložení katalogů do závěsných složek.

 

Katalogy s lepenou vazbou mohou být nejlepším řešením, pokud chcete dosáhnout luxusního vzhledu. Často se jedná o křídový papír max. 48 stran, i když lze tisknout i menší počet. Pokud využijete zušlechtění, např. fólie s UV lakem, zvýšíte tím svoji prestiž.

 

 

Šité katalogy

 

Šité katalogy to představují nejvíce populární způsob spojování listů. Sešitová vazba spojena drátěnými sponami. Tento druh vazby se vyskytuje nejčastěji. Jedná se o nejlevnější variantu prezentace Vašich výrobků formou katalogu.

 

Tato vazba se používá max. do několika desítek stránkových katalogů, brožur, reklamních novin, sešitů, návodů a průvodců. Omezení jsou dána velikostí spon, které spojují listy.

 

Vytištěný a řezaný nahoře a dole tenký katalog nebo složka je kompletován na lince, která nakládá listy v příslušném pořadí, spolu s obálkou. Následně putuje k šití, kde se šije rovně nebo s očky (euro). Následuje skládání katalogu. Takto složený katalog je v poslední fázi ořezán na požadovaný formát.

 

 

Je čas se podívat na přednosti šitých katalogů.

 

Přednosti šitých katalogů

 

1. Menší počet stran – tiskárny často nabízejí obsah 8 až 64 stran. Předností šitých katalogů je, že u katalogu 8-stránkového mohou být 4 strany obálky zušlechtěny fólií nebo UV lakem.

2. Trvalé spojení listů - spojení listů šitím zaručuje neměnný stav katalogu po delší dobu, i při intenzivním používání.

3. Nízká cena – šité katalogy, které mají menší počet stran, mají výhodnou cenu. Cenově výhodné jsou např. pevné 8-stránkové šité katalogy formátu A4.

4. Krátké výrobní lhůty – s ohledem na technologii bez lepení a schnutí lepidla, jsou výrobní lhůty kratší.

 

 

 

 

 

 

Lepené katalogy

 

Osvědčenou metodou při výrobě katalogů je použití lepidla. Tato metoda je vhodná pro výrobu brožur, časopisů, učebnic nebo telefonních seznamů.

 

Proces lepení začíná ohřátím lepidla na teplotu 150 °C. Když je stroj připraven, navádí se rozměry lepeného bloku a obálky. Poté se blok vloží do čelisti, která jej přidržuje a přemísťuje přes frézovací stanici, kde dochází k řezání hřbetu. Poté se lepidlo nanáší na hřbet. Následuje spojení bloku s obálkou, která je nakládána, bigována a polohována automaticky. Poté se katalogy vykládají a stohují.

 

 

Poslední etapou zhotovení katalogu je ořezání na požadovaný formát a zabalení před odesláním.

 

Používají se dvě techniky lepení: Hot-melt a PUR. Obě zaručují vysokou kvalitu a odolnost vazby.

 

 

Přednosti lepených katalogů PUR:

 

1. Velmi dobré přilnutí lepidla, které má vliv na odolnost vazby.

2. Hotová kniha je velmi pružná lze ji otevírat na plocho.

3. Lepení papíru s vysokou gramáží, např. 170g, zvyšuje prestiž nabídky.

4. Možnost použít zušlechtěné obálky, např. Soft touch s UV lakem.

6. Možnost lepit až 256 stran!

Předností lepených katalogů Hot-Melt

 

1. Kratší výrobní lhůty z důvodu použité technologie Hot-melt (lepení za tepla).

2. Nižší ceny katalogů – lze získat katalogy i při nízkém rozpočtu.

3. Lze lepit méně stran, takže i u tenkého prospektu lze použít lepenou vazbu bez šití.

 

 

Uvádíme názorné příklady tisku podle konkrétních parametrů:

 

1. Pokud chcete levně vytisknout záruční podmínky, brožury nebo krátké průvodce, doporučujeme šitý katalog, tisk bez obálky, na křídovém papíře 130g, s nízkým počtem stran. V tiskárnách lze objednat brožury již od 10 ks.

2. Složka, která má lákat k prohlédnutí Vaší nabídky - doporučujeme šitý katalog s gramáží 170g, s foliovanou obálkou, zušlechtěnou UV lakem.

3. Pro katalog vydávaný jednou měsíčně, s počtem cca 60 stran, který prezentuje výrobky s cenami, které se mění, je nejlepší varianta lepeného katalogu metodou Hot-melt. K tomu tisk na křídovém papíře 130g s obálkou zušlechtěnou lesklou fólií.

4. Katalog, který obsahuje více než 100 stran, je vydáván jednou ročně a prezentuje plnou nabídku firmy, je prestižní a bude používán po delší dobu, a bude sloužit také jako inspirace, doporučujeme lepený katalog PUR. K tomu křídový papír 170g a obálka s fólií Soft touch a UV lakem.

 

 

 

Reklamní katalog, pokud má být účinnou formou reklamy, musí být vhodně zhotoven.

Na co je nutné pamatovat? Následuje několik rad.

 

Za prvé - čitelnost

 

Dobrý nebo účinný reklamní katalog má být přehledný a čitelný. Musí být jednoduchý, s jasným sdělením, ve srozumitelném jazyce. Reklama musí být poutavá. Zapomeňte na investice do přehnaných grafických projektů, které obsahují příliš mnoho informací a jsou až moc barevné. Není chuť se na ně ani podívat, stěží pak se zabývat jejich obsahem.

 

Druhým důležitým krokem je určení cílové skupiny

 

Pokud znáte záliby a preference Vašich případných klientů, bude snadnější vytvořit reklamní katalog, který bude účinný. Pro různé cílové skupiny budou zvoleny jiné prvky, jako: grafika, jazyk, barvy a formát. Přizpůsobení projektu cílové skupině zvýší jeho účinnost.

 

Dbejte o estetickou stránku

 

Většina lidí dá na první pohled. Proto musí být Váš katalog doladěn do nejmenších detailů. Má být celistvý nejen barevně a graficky, důležitá je i kvalita tisku, papír a způsob provedení. Samozřejmě, v katalogu nesmí být pravopisné chyby a překlepy, které Vás již na samém začátku škrtnou jako profesionálního a spolehlivého obchodního partnera. Nikdo nebude spolupracovat s někým, kdo se nestará o svoji vizáž.

 

Asi se ptáte, zda je levný tisk katalogů možný?

 

Je levný tisk katalogů možný? V éře pokročilých technologií je to víc než jisté. Umožňuje to zejména digitální offset neboli digitální tisk s kvalitu offsetu. Není nutné objednávat tisíce kusů. Mnohé tiskárny nabízí nízkonákladové katalogy, které lze zhotovit již od 10 ks. Nejlepší na tom je, že takto nízký náklad lze zhotovit u šité i lepené vazby. Levný tisk katalogů, v nízkých nákladech, umožňuje schopnost vydávat knihy, časopisy, noviny komukoliv.

 

Co má ještě vliv na levný tisk katalogů? Určitě různorodé podklady. Pokud chcete úsporu, pak lze zvolit papír s nízkou gramáží, např. offset 90g nebo křída 130g. Náklady se sníží díky změně formátu na menší, např. A6, A5 nebo DL – to jsou nejvíce populární formáty pro návody, záruční podmínky, knížečky, sešity, deníčky, šité zápisníky a další.

 

U konce tohoto článku stojí za zamyšlení, zda se tisk firemních katalogů vyplatí?

 

Tisk katalogů je dobrým způsobem, jak oslovit s nabídkou stávající a potenciální klienty. Může se ovšem ukázat, že náklady spojené s výrobou katalogů nepřinesou kýžený výsledek.

 

S čím to souvisí?

 

Vraťte se několik let zpět a vybavte si, jakou funkci měly firemní katalogy v minulém století. Internet nebyl příliš rozšířen. Největší firmy platily obrovské částky za tisk reklamních a informačních katalogů. Firemní katalogy patřily k základnímu vybavení obchodních zástupců. Během obchodních schůzek klienti obdrželi tištěné materiály, jako brožury, letáky a katalogy. Díky nim se snadno seznámili s nabídkou a mohli podat objednávku. Firemní katalog byl základem obchodu.

 

Může tisk konkurovat s internetem?

 

Nyní se většina obchodních kontaktů navazuje přes internet. Všichni mají přístup k internetovým stránkám, které slouží k obchodování a jsou místem setkání s klienty. Skutečně jediným?

 

Papírová forma reklamy necouvla před internetem.

Nejvíce tištěných katalogů se týká oborů: móda, exkluzivní výrobky, nábytek, motorizace, kosmetika, potraviny, zahradnictví, stavebnictví a další. Lze tvrdit, že pokud by se tisk katalogů nevyplatil, jako produkt by přestal existovat.

Zaručujeme nejvyšší kvalitu!