x

REKLAMNÍ MATERIÁLY – NEŽ ZAŠLETE DO TISKU

 

Levné reklamní materiály, je sen mnoha firem. Pokud hledáte možnosti omezení nákladů, využijte služby internetové tiskárny, je to vynikající nápad. Poradíme, co byste měli zvážit, než zašlete materiály k tisku. Zda návrh pověřit vnější firmě nebo připravit ho samému? Proč je důležité tvořit podrobný briefing reklamní kampaně? Jak precizně definovat potřeby a očekávání cílové skupiny? Co opravdu si myslí Vaší zákazníci? Jakým způsobem snížit náklady za reklamu? O jakých věcech můžete zapomenout?

 

 

MNOHO MÉDII A SPOLEČNÝ IMAGE ZNAČKY

Než zašlete do tiskárny hotový projekt, čeká na Vás etapa navrhování reklamních materiálů. Bez ohledu na to, zda pověříte ho vnější firmě, freelancerovi, nebo projekt provede Váš zaměstnanec, je důležité si pamatovat, že každý produkt jako je leták, průpiska s potiskem nebo velkoplošný banner, by měl být součástí ucelené koncepce image značky. Proto nejlépe na začátku připravit reklamní materiály, které budou použity pro celou řadu médii – ušetří Vám to do budoucna čas a umocní pozici Vaší firmy na trhu. Mezi nejpopulárnější reklamní média patří: roll-upy, stojany, woblery, informační tabule, reklamní oděvy s potiskem, reklamní tašky, stojany na letáky.

 

BRIEF – PROČ JE TAK DŮLEŽITÝ?

Pokud se rozhodnete na pověření projektu reklamních materiálů agentuře nebo zkušenému grafikovi, pro zjednodušení prací je dobré připravit brief, který bude obsahovat všechny potřebné informace o Vaší společnosti, produktech a službách, které chcete reklamovat. Pomůže to zároveň Vám jak i osobě, která bude připravovat návrh k lepšímu pochopení a potřeb trhu. Co by měl zahrnovat brief? Nejdůležitějšími prvky jsou: kontaktní informace, určení oboru, charakteristika produktu nebo služeb, pozice Vaší firmy na trhu, image, ke které míří firma, konkurenční firmy, informace o vizuální identifikaci, informace o medium reklamy, návrhy týkající se celkové koncepce.

 

NEJDŮLEŽITĚJŠÍ CÍLOVÁ SKUPINA

Samostatným a nejdůležitějším bodem briefu pro grafika nebo reklamní agentury by mělo být definice cílové skupiny. Zvažte, na koho bude zaměřeno reklamní sdělení? Pokud berete v úvahu marketingovou komunikaci tak je to nejdůležitější záležitost. Reklamu cílíte na konkrétní skupinu lidí – kteří mají své vlastní potřeby, vkus, preference a očekávání. Berte v úvahu společensko – demografické, geografické, psychografické aspekty. Jiné formy a stylistické prostředky použijeme v reklamě zaměřenou např. pro seniory a jinou v případě, že cílovou skupinou budou studenti.

 

INSIGHT, NEBO-LI CO SI MYSLÍ VÁŠ ZÁKAZNÍK

Pouhé základní údaje, jakými jsou: pohlaví, věk, bydliště, záliby, nestačí k tomu, aby dobře pochopit cílovou skupinu. V průběhu přípravy reklamních materiálů, je dobře hlouběji pochopit téma a i v briefu zahrnout insight, nebo-li vhled – pochopení potřeb a motivací zákazníka. Například, prodáváte krájenou čerstvou zeleninu. Váš zákazník si může myslet např: mám rád zeleninové polévky a krájení zeleniny mi trvá dlouhou dobu. Pokud máte omezený rozpočet a nemůžete provést výzkum v cílové skupině, pomohou sociální sítě nebo nástroje Google – Google Trends a Planer klíčových slov.

 

DEFINUJTE ROZPOČET

Mnoho mladých podnikatelů, kteří teprve začínají s podnikáním, ignoruje potenciál vyplývající ze tvoření rozpočtových předpokladů a důkladného byznysplánu. Než pověříte návrh reklamních materiálů, popřemýšlejte, kolik za ně můžete zaplatit. Často tisk většího množství materiálů je spojeno s atraktivními a vyššími slevami. Z druhé strany, vytištění tisíce letáků, když plánujete fungovat pouze lokálně, může nemít smysl – např. zákazník který chce opravit kolo nepřiveze ho z druhé strany státu, pokud najde Váš leták ve skříňce na dopisy. Byznys plán obsahující rozpočtovou kalkulaci je povinným prvkem, pokud se snažíme obdržet dotaci, např. unijní. Stojí za to si jí připravit i tak jen výhradně pro sebe.

 

SNÍŽENÍ NÁKLADŮ

Chcete-li minimalizovat náklady na tisk reklamních materiálů, tisk on-line je dobré východisko. Snížení nákladů je možné především díky zjednodušené obsluze. Objednávky jsou realizovány s využitím internetového formuláře. Příjem objednávek a obsluha tiskáren úspěšně realizuje pouze jedna osoba. Není nutný rovněž pronájem velkých prostorů k podnikání. Tímto se snižují měsíční náklady takové jako je nájemné nebo média. Díky tomu tisk v tiskárně on-line je dvakrát levnější než v klasické tiskárně. Všechny podrobnosti dohodnete emailem nebo telefonicky, co uspoří Váš čas. Nemusíte se nikde stavět osobně, hotový výtisk Vám doručí kurýr - přímo ke dveřím domu nebo do firmy.

 

 

 

Zaručujeme nejvyšší kvalitu!